lördag 25 februari 2017

3½ år: Ofarliga förändringar på levern

I söndags såg det ut så här
på gräsmattan....
Förra veckan var jag på Sofiahemmet och fick levern undersökt med ultraljud och i tisdags ringde Dr. Bo och rapporterade om resultatet. Alla förändringar är som väntat godartade. Levern har "flertalet välavgränsade" vätskefyllda cystor som jag troligen har haft väldigt länge. Den största är 4,5 cm, men enligt Dr. Bo är levern fortfarande normalstor.

I gallblåsan hittade man en 6 mm lång polyp som normalt sett också är helt ofarlig. Den kan t.ex. bestå av avlagringar av gallsalter eller vara en liten utväxt. För säkerhets skull ska jag komma tillbaka om 6 månader och kolla att den inte växt till sig, och sedan håller vi den under uppsikt en gång om året.
........i tisdags såg det ut så här! 😞

Nästa vecka fortsätter jag mitt projekt med att byta fyllningar i tänderna, och veckan efter är det besök hos naprapaten igen. Jag kämpar på med min sjukgymnastik, men kan väl inte påstå att det blivit så mycket bättre. Musklerna i vänstra ljumsken är fortfarande ömma och stela, men jag jobbar på och hoppas på bättring.

1 kommentar: